SEO, aby vás rýchlo našli
Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je pre internetové texty dôležitou disciplínou. Napríklad analýza kľúčových slov napovie, aké slová alebo frázy ľudia hľadajú najčastejšie. Tie je potom vhodné používať v prekladaných textoch, aby vyhľadávače pochopili, že sa stránka týka danej témy.
Ak nám analýzu kľúčových slov dodáte, texty preložíme tak, aby sa v nich objavovali všetky požadované frázy v cieľovom jazyku. To platí pre texty priamo na webe/v e-shope a aj pre texty vo výkonnostných reklamách (Google Ads, Meta Ads a ďalších).
Ešte malé upozornenie. Kľúčové slova odporúčame prekladať súbežne s obsahom webu. Nemôžu totiž byť len „nejako“ preložené. Najlepší výsledok vo vyhľadávaní sa dosiahne správnou lokalizáciou do cieľového jazyka s ohľadom na zvyklosti daného trhu a kontext vašich webových stránok. A to platí nielen pre dlhšie texty ako popisy alebo návody, ale napríklad aj pre názvy produktov.
Odporúčame teda nechať zoznam dôležitých kľúčových slov prekladať priebežne s webom, a nie predtým alebo až potom.